omgfrankblogs!

Blogging like it's 1999.

Ik heb al een tijd een script draaien op mijn eigen server, wat een aantal RSS feeds in de gaten houdt en nieuwe items doorstuurt naar mijn Mastodon-account. Ik ben benieuwd of het nu goed werkt met de feed van mijn weblog.lol-domein. Omdat dit FeedToMasto-script van Dave Winer is, werkt het natuurlijk uitstekend met alles wat ik op Feedland of Drummer doe.
Maar hoe interop is het met andere diensten? Want de feed van status.lol heeft bijvoorbeeld géén guids. Guids (globally unique identifier) zijn unieke strings waarmee feedreaders kunnen bepalen welke items ze al hebben binnengehaald. Als je die niet hebt in je feed, dan houdt dit script daar geen rekening mee.
Hmm. Dat is dan weer vervelend. Dus maar een feature request op het omglol-forum gedaan...

Update: Het helpt als je in bovengenoemd script de optie "enabled" op true zet in config.json bij je Mastodon-instellingen. Dan werkt het plots!


Recent posts